В селі Лісок, який є присілком села Чернилява, з давніх-давен пульсує джерело з цілющою водою, біля якого, за переказами, з’явився образ Матері Божої. Неподалік цілющого джерела був і монастир. Перша письмова згадка про існування монастиря Пресвятої Трійці в Ліску датована 1633 роком. Справжньою перлиною цієї чернечої обителі була чудотворна ікона Матері Божої Лісківської, яка уславилась […]
В селі Лісок, який є присілком села Чернилява, з давніх-давен пульсує джерело з цілющою водою, біля якого, за переказами, з’явився образ Матері Божої.
Неподалік цілющого джерела був і монастир. Перша письмова згадка про існування монастиря Пресвятої Трійці в Ліску датована 1633 роком.
Справжньою перлиною цієї чернечої обителі була чудотворна ікона Матері Божої Лісківської, яка уславилась багатьма чудами, а згодом була коронована та одягнена в шати. Згідно з дослідженнями сучасних мистецтвознавців, її створили в першій половині XVII століття. Вважають, що образ написав чернець тодішнього Чернилявського монастиря Самсон, у миру – Степан Скрипецький, який народився 1723 року в Хирові.
У 1795 році за наказом австрійського цісаря монастир в Ліску закрито, а чудотворну ікону передано до церкви Юрія у місті Яворові.
Після закриття монастиря цю ікону передали до Яворівського костелу. Однак українська громада міста забрала її через суд. У той день дві пари волів велично та врочисто везли образ по Яворову. І раптом перед входом до церкви святого Юра тварини зупинилися і не могли зрушити з місця. Так ікона назавжди залишилася у цьому храмі.
После закрытия монастыря эту икону передали в Яворивский костел. Однако украинская община города забрала ее через суд. В тот день две пары волов величественно и торжественно везли образ по Яворову. И вдруг перед входом в церковь святого Юра животные остановились и не могли сдвинуться с места. Так икона навсегда осталась в этом храме.